Top 10 TikTok statističkih istraživanja koje morate znati

TikTok je jedna od najbrže rastućih platformi društvenih mreža na svetu koja predstavlja alternativnu verziju deljenja na mreži. Omogućava korisnicima da kreiraju kratke video zapise sa muzikom, filterima i mnogim drugim funkcijama.  Ponekad je smešno, ponekad nije, ali definitivno izaziva zavisnost. I dok se čini  da za mnoge ljude TikTok popunjava prazninu koju je ostavio Vine, u njemu ima mnogo više od samo toga. TikTok pruža platformu za korisnike da prikažu sebe na vrlo kreativan način.

Ali šta je tačno tajanstvena aplikacija koje mladi ne mogu da se zasite? Hajde da pogledamo.

Šta je TikTok?

TikTok je iOS i Android medijska aplikacija koja se može koristiti za stvaranje i deljenje kratkih video zapisa. Prvobitno je lansiran kao Douyin u septembru 2016. godine u Kini. Sledeće godine, aplikaciju je pokrenuo ByteDance za tržište van Kine. I TikTok i Douyin koriste isti softver, ali održavaju odvojene mreže kako bi se pridržavali kineskih ograničenja cenzure. TikTok je dostupan širom sveta putem App Store-a i Google Play prodavnice.

1. Koliko korisnika ima TikTok?

Pokrenut u septembru 2016. godine, TikTok je buknuo u poslednjih pet godina.

Najnovije statistike TikTok-a pokazuju da od januara 2021. godine platforma ima 698 miliona mesečno aktivnih korisnika širom sveta (DataReportal 2021). To čini TikTok 7. po veličini platformi po broju korisnika, ispred ostalih koji postoje mnogo duže, poput Snapchat-a, Pinterest-a i Twitter-a.

Da biste imali ideju o tome kako su se pokazale druge aplikacije u poređenju sa rastom TikTok-a, Instagramu je trebalo 6 godina od njegovog pokretanja da stekne isti iznos mesečno aktivnih korisnika, koji je TikTok uspeo da postigne za manje od tri godine. Fejsbuku, nadaleko poznatom kao kralju društvenih mreža, trebalo je više od 4 godine.

S tim u vezi, ova TikTok statistika korisnika od 689 miliona ne uključuje korisnike u Kini, gde je matična kompanija TikTok-a, ByteDance. To je zato što tamo lokacija društvenih medija funkcioniše pod drugim imenom.

2. Koliko preuzimanja ima TikTok?

U Februaru 2019. godine, TikTok je dostigao prvih milijardu preuzimanja. Aplikaciji je trebalo nešto manje od osam meseci da dobije još pola millijarde. Ove brojke nisu ništa manje impresivne, s obzirom da je aplikacija pokrenuta tek 2016. godine.

Danas, rast TikTok-a ne pokazuje znakove zaustavljanja. Najnovije statistike pokazuju da je od aprila 2020. godine popularna video aplikacija preuzeta više od dve milijarde puta širom sveta i na Apple Store i Google Play prodavnicama. Drugim rečima, TikTok je uspeo da udvostruči broj preuzimanja za nešto više od godinu dana, što je jasan znak rastuće popularnosti aplikacije.

To nije jedina značajna prekretnica koju je aplikacija dostigla ove godine. U prvom kvartalu 2020. bilo je ukupno 315 miliona preuzimanja TikTok-a širom sveta. Ne samo da je ovo ogroman porast od 58% u odnosu na prethodni kvartal, što je još impresivnije, to je ujedno i najveći broj preuzimanja koja je neka aplikacija ikad imala u datom kvartalu.

Povećan broj preuzimanja je najverovatnije rezultat pandemije korona virusa. Potpuno zaključani, ljudi su sve više vremena provodili na svojim mobilnim telefonima i tražili zabavu i nove načine da ostanu povezani.

3. TikTok je aplikacija sa najviše preuzimanja na Apple App Store-u

Ako vas prethodni statistički podaci nisu zapanjili, ovaj će vas sigurno oduševili.

Od prvog kvartala 2019. godine, TikTok je aplikacija koja se najviše preuzima u Apple App Store-u, sa 33 miliona preuzimanja u jednom kvartalu. Aplikacija snažno nadmašuje YouTube, Instagram, WhatsApp i Facebook Messenger, koji se nalaze u top 5.

Štaviše, ovo je peti kvartal zaredom kako je TikTok aplikacija sa najviše preuzimanja na App Store-u. To znači da TikTok ne samo da može da održi svoji trenutnu bazu korisnika jakom, već se i neprestano razvija kako bi privukao novu i sve veću bazu korisnika.

Ali čini se ipak da je TikTok popularniji među korisnicima iPhone telefona nego kod korisnika Android telefona. TikTok je tek treća aplikacija sa najviše preuzimanja na Google Play prodavnici, iza WhatsApp-a i Facebook Messenger-a.

4. TikTok osvaja omalidu SAD-a

62% korisnika TikTok-a u SAD-u starosti je između 10 i 29 godina. U poređenju, samo 7,1% njih je starije od 50 godina.

Zašto je TikTok toliko popularan među mlađom generacijom, dok mnogi stariji korisnici društvenih mreža nisu nikada čuli za njega? Jednostavno rečeno – to je dizajn.

Za početak, mamac TikTok-a među mlađom generacijom, može se objasniti činjenicom da su kreatori aplikacije od samog početka odlučili da za svoju ciljnu grupu odaberu korisnike mlađe od 18 godina.

Na neki način može se reći da su tvorci TikTok-a mnogo bolje razumeli mlađu generaciju od svojih konkurenata. Sa preciziranjem svoje ciljne grupe, proučavli su njihove navike i preferencije, što im je pomoglo da naprave aplikaciju za društvene mreže koja im daje tačno ono što žele.

TikTok omogućava svojim korisnicima da se kreativno izraze. Deljenje zabavnih video snimaka na kojima pevaju, plešu ili sinhronizuju usne sa svojim omiljenim melodijama samo su neki od načina na koji mladi koriste TikTok.

5. TikTok preuzimanja na Google Play prodavnici

Kao najbrže rastuća aplikacija društvenih mreža, zanimljivo je i pogledati odakle potiče većina TikTok preuzimanja.

Najnovije statistike pokazuju da je TikTok bio posebno popularan u Južnoj Americi pred kraj trećeg kvartala 2020. Samo u septembru je aplikacija preuzeta iz Google Play prodavnice 3,08 miliona puta u Brazilu. Meksiko je na drugom mestu sa malo manje preuzimanja (3 miliona), a slede SAD sa 2,31 miliona i Rusija sa 2,24 miliona.

6. Koliko vremena korisnici dnevno provode na TikTok-u?

Kada je reč o dnevnom vremenu provedenom na TikTok-u, korisnici potroše u prosekuk 52 minuta dnevno na aplikaciju. Dakle, to znači da ljudi svakodnevno koriste aplikaciju za stvaranje ili deljenje kratkih videa, ili gledajući postojećeg mnoštva TikTok videa otpremljenih na platformi. U svakom slučaju, to rade gotovo sat vremena svaki dan.

Pogledajmo kakav je učinak drugih veb lokacija na društvenim mrežama u poređenju sa TikTok-om. Gotovo isto toliko vremena ljudi provode na Instagram-u (53 minuta), a malo manje na Snapchat-u (49,5 minuta). Facebook je na čelu sa korisnicima koji svakodnevno provode u proseku 58,5 minuta na platformi društvenih mreža. A za trgovce sve ovo može biti velika stvar koju treba znati. To je jer što više vremena ljudi provedu na ovim aplikacijama, veča je šansa da će videti oglase.

7. U koliko zemalja je dostupan TikTok?

Od 2019. godine TikTok je dostupan u 155 zemalja. Dostupan je i na 75 jezika.

Još zanimljivije je napomenuti kako je TikTok uspeo da okupi tako veliku publiku u tako kratkom vremenskom rasponu. Za početak, većina zapadne publike TikTok-a, pripadala je Musical.ly, a za istočnu publiku zasebna verzija aplikacije koja se zove Douyin. TikTok je odradio sjajan posao za ostvarivanje rasta svojih azijskih korisnika. Samo na Tajlandu aplikacija ima više od 10 miliona preuzimanja. A u Indiji sada ima više od 20 miliona aktivnih korisnika aplikacije.

8. Devet od deset korisnika koriste aplikaciju više puta dnevno

Tri četvrtine svih aplikacija koje se preuzmu, jednom im se pristupi, a zatim se potpuno zaborave. Sa ovom statistikom možete biti sigurni da TikTok spada u preostalu četvrtinu.

90% svih koristnika TikTok-a svakodnevno pristupa aplikaciji. I ne samo to, oni su izuzetno aktivni na aplikaciji. Studija koja posmatra ponašanje korisnika TikTok-a u rasponu od jednog meesca pokazuje da 68% korisnika aplikacije gleda tuđi video, a 55% otprema svoje video zapise.

Čini se i da postoji i razlika u navikama gledanja i deljenja, pri čemu su one imale jasnu prednost među korisnicima TikTok-a.

9. Sve veći broj odraslih koristi TikTok

Tu je i još jedna fascinantna statistika koja pomaže da se bolje razumeju demografski podaci TikTok korisnika. U osnovi, Amerikanci vole TikTok. 26,5 od 500 miliona aktivnih korisnika mesečno su iz SAD-a. Ova statistika kombinuje preuzimanja TikTok-a sa Android i iOS platforme.

Ali iako je aplikacija i dalje pretežno popularna među tinejdžerima, najnovije brojke pokazuju pomak od ovog trenda.

Osim blagih padova u trećem kvartalu 2018. godine, broj odraslih Amerikanaca koji kopriste TikTok prilično je u stalnom porastu poslednjih nekoliko godina.

Na početku četvrtog kvartala 2017. godine bilo je 2,6 miliona odraslih američkih korisnika TikTok-a. Samo 12 meseci kasnije, to je poraslo skoro trostruko na 7,2 miliona. Od septembra 2018, broj odraslih korisnika se udvostručio i dostigao 14,3 miliona za samo šest meseci.

Za manje od 18 meseci, broj odraslih korisnika TikTok-a u SAD je porastao 5,5 puta.

10. Prosečan broj pregledanih video zapisa na TikTok-u

Kada je reč o prosečnom broju pregledanih video snimaka na TikTok-u, bilo je više od milion video snimaka pregledanih svakog dana u godini. Neverovatno je što je u roku od godinu dana razvoja TikTok-a dostigao ovu prekretncu od milion pregleda dnevno.

Ova TikTok statistika je sama po sebi dokaz da ova aplikacija vredna pažnje. Kao što je ranije pomenuto, aplikacija je u početku počela da raste kada je 2017. godine pridobila svog rivala Musical.ly. Nakon spajanja dve aplikacije, nije bilo povratka unazad. Na taj način TikTok ne samo da je nesmetano ušao na tržište, već je udovoljio i potrebama postojećeg tržišta. Ali važno je ne zaboraviti da značajna baza korisnika TikTok-a nije rezultat samo rasta na zapadnim tržištima, već i efikasnog rasta na tržištima u razvoju poput Kine i Indije.

Zaključak

Dakle, sigurno je reći da je TikTok mnogo više od obične zamene Vine-a, ili drugih sličnih aplikacija na društvenim mrežama. Sada, iako se TikTok možda takmiči sa velikim igračima na tržištu, platforma ima drugu svrhu od Youtube-a, Instagram-a ili Snapchat-a. TikTok je platforma namenjena uglavnom stvaraocima sadržaja. A lakoća s kojom svako može postati kreator sadržaja jedan je od mnogih faktora koji TikTok-u daju prednost u odnosu na konkurenciju. Imajući u vidu i ove TikTok statistike, moći ćete da razumete novo dešavanje na društvenim mrežama na bolji način. Ove statistike takođe pokazuju da bilo da ste prodavac na društvenim mrežama ili običan korisnik, TikTok nije sila koju treba olako shvatiti. Vreme je da se ozbiljno obrati pažnaj na TikTok marketing.