6 populanih marketing metoda koje danas možete koristiti

Sa toliko različitih marketing strategija i metoda, kako da odlučite koji metod je pravi za Vas? Da li možete da vodite marketing strategije u okviru budžeta? Koji metod će Vam doneti najveći povrat investicije?

U tekstu koji sledi moći ćete da pročitate o 6 najpopularnijih marketing metoda, a navešću Vam i prednosti i mane svake od ovih metoda.

1. Marketing putem društvenih mreža

Marketing putem društvenih mreža je veoma efikasan i može Vam doneti velike rezultate, ali moram Vas upozoriti da su za kvalitetne rezulatate potrebni vreme i trud. Nemojte očekivati da kreirate svoju stranicu danas i da već sutradan imate 10 hiljada pratioca.

Morate svesno i pažljivo izgraditi veze sa svojim korisnicima kroz društvene mreže. Ovaj vid marketinga zahteva kreativne postove koji ne traže u svim slučajevima od Vaših korisnika da Vam daju novac. Ukoliko sve odradite kako treba, marketing putem društvenih mreža može Vam dugoročno doneti odlične rezultate.

Prednosti:

  • Uspostavljanje i održavanje veza sa korisnicima
  • Jednostavno plasirajte promocije i vesti
  • Mogućnost interakcije i dobijanja povratne informacije od korisnika
  • Daje lični pečat Vašem poslovanju

Mane:

  • Veoma retko donosi rezultate momentalno
  • Zahteva konstantnu pažnju i aktivnost

2. Email marketing

Verovatno ste već prijavljeni na različite email liste preko kojih dobijate specijalne ponude, newsletter-e ili druge informacije od omiljenih kompanija. Email marketing je odlična šansa za ostvarenje dobrih marketing rezultata, a jedna od prednosti je jednostavnost pokretanja.

Bilo da vodite mali biznis, pružate usluge ili ste vlasnik restorana, email marketing je sjajan jer Vam dozvoljava da komunicirate sa svim svojim korisnicima odjednom. Međutim, bitno je da zapamtite, kvalitet sadržaja je ključna stvar. Morate dati svojim korisnicima nešto vredno kako bi zaista pročitali Vaš sadržaj i odgovorili na njega.

Prednosti:

  • Sjajan vid marketinga za poslovanja sa preko 100 kontakata
  • Najkorisniji ukoliko nudite proizvode i usluge kojima se korisnici često vraćaju
  • Mogućnost masovne komunikacije sa korisnicima
  • Lako za korišćenje i vođenje promocija

Mane:

  • Otežano prilagođavanje poruka za individualne korisnike
  • Niža stopa odgovora zbog obima distribucije

3. Marketing putem obične pošte

Strategija je jednostavna. Kreirajte nešto lepo što će zapasti Vašim korisnicima za oko bez otvaranja koverte. Obavestite ih o promocijama, proizvodima ili uslugama i pošaljite im personalizovanu poštu.

Marketing putem obične pošte može biti sjajna alternativa email marketingu u određenim slučajevima. Dobijanje personalizovane pošte je ređe u današnjem digitalnom svetu, pa na ovaj način možete pokazati svojim korisnicima koliko ih cenite. Tako da, kada imate manju listu kontakata, razmislite o ovom vidu marketinga. Jedan od saveta je da kada je moguće lično napišete adrese na koverte, nemojte koristiti ištampane nalepnice. Ovo će Vaši korisnici zapaziti i podstaći ih da pročitaju Vašu specijalu ponudu.

Prednosti:

  • Danas sve manje kompanija koristi ovaj vid marketinga, pa je pravi trenutak da to iskoristite
  • Sjajan vid marketinga za kompanije sa manje od 100 kontakata
  • Veoma zapaženo od strane korisnika kada je reklamni material dizajniran i adresiran na pravi način

Mane:

  • Troškovi štampe i slanja reklamnog materijala su viši nego kod email marketinga
  • Zahteva više truda od online marketinga
  • Rezultati se teže prate

4. Reklamiranje kroz kvalitetan sadržaj

Reklamiranje kroz različit sadržaj je vid marketinga kojim distribuirate informacije koje edukuju, informišu ili zabavljaju korisnike. Ovaj vid marketinga možete voditi kroz različite forme blogova ili drugih kanala. Najvažnije je da imate veoma kvalitetan sadržaj koji će Vaši korisnici želeti da pročitaju i čuju. Ukoliko je uspešan, ovakav marketing može doneti odlične rezultate.

Prednosti:

  • Omogućava Vam da kontinuirano prenosite nove informacije svojim korisnicima
  • Sjajan vid marketinga bez obzira na veličinu kompanije
  • Mogućnost da osvojite publiku sadržajem koji edukuje, informiše i zabavlja

Mane:

  • Zahteva stalnu aktivnost – dnevnu, sedmičnu…
  • Vreme neophodno za kreiranje originalnog, tačnog i relevantnog sadržaja

5. Marketing kroz preporuke

Koncept je jednostavan – usrećite svoje korisnike i oni će pričati o Vama. Kako bi ovaj vid marketinga doneo dobre rezultate, bitne su dve komponente. Prvo, bitno je da pitate svoje korisnike da preporuče Vaše proizvode i usluge. Realnost je da će prirodno pričati o Vama samo ako su Vaši proizvodi i usluge jedinstveni ili znatno bolji od konkurentskih. Druga bitna komponenta je da im ponudite nešto zauzvrat.

Ovaj vid marketinga Vam omogućava da iskoristite veze svojih korinika sa drugim ljudima. Međutim budite oprezni, održavajte kvalitet svojih proizvoda i usluga na visokom nivou, jer kako dobijete pohvalu, veoma lako možete dobiti i kritiku. Ako ne ispunite očekivanja svojih novih korisnika, može se desiti da izgubite i one stare koji su Vas upravo i preporučili.

Prednosti:

  • Pruža mogućnost da iskoristite veze svojih korisnika sa drugim ljudima
  • Niski troškovi
  • Živa reč je najbolji oblik reklamiranja

Mane:

  • Nema garancije da će Vas korisnici preporučiti
  • Loše iskustvo novog korisnika može dovesti do gubitka i novog i starog korisnika

6. Marketing – plaćanje po kliku (pay-per-click marketing)

Ovaj vid marketinga funkcioniše tako što postavite reklamu na pretraživače i društvene mreže koje upućuju na Vaš sajt ili drugi sadržaj. Sjajna stvar je što imate potpunu kontrolu nad dnevnim budžetom i naplaćuje Vam se onda kada ljudi zaista kliknu na Vaš oglas. Možete imati još više kontrole tako što ćete obeležiti na primer lokaciju ili industriju kojoj pripadaju targetirani korisnici.

Prednosti:

  • Kontrola budžeta
  • Prilagodljiv sadržaj sa promenama u realnom vremenu
  • Velike mogućnosti za praćenje rezultata

Mane:

  • Može izgledati vrlo nametljivo ukoliko se ovim alatom ne rukuje na pravi način
Bilo da ste marketing stručnjak ili ne, Vi i svi u Vašoj kompaniji vršite određeni vid marketinga svaki put kada ste u kontaktu sa korisnikom. Od promotivnih marketing aktivnosti do izgradnje i održavanja veza sa korisnicima, imate šansu da uložite svoj trud u različite vidove marketinga i ostvarite veliki uspeh.