Online marketing i Google AdWords idu ruku pod ruku.
Kada je potencijalnom kupcu potreban neki proizvod, usluga, popust ili bilo šta iz celog sveta, on će to najverovatnije potražiti na Google-u. Taj kupac traži upravo Vas, a Google AdWords Vam omogućava da budete pronađeni. Za male kompanije, Google AdWords može biti veoma uspešan način za dovođenje posetilaca na sajt, reklamiranje proizvoda i na kraju povećanje prodaje.
U ovom članku, predstavićemo Vam 12 načina na koje Vaša kompanija može da ostvari prednosti od Google AdWords.
1. Google Adwords Vam omogućava da doprete do svojih kupaca upravo u trenutku kada oni tragaju za Vašim proizvodima
Sve kompanije, bez obzira na veličinu, žele da budu na prvoj strani Google-a. Biti viđen od strane kupaca tačno kada oni tragaju za Vašim informacijama, proizvodima, uslugama, ponudama ili lokacijom je marketing koji je zasnovan na tome da neko ima nameru da pronađe Vaše proizvode i veoma je profitabilan.
Međutim, dok se kao mala kompanija nadate da ćete se prirodno naći među prvih deset rezultata tokom pretrage, morate shvatiti da se takmičite sa iskusnim SEO stručnjacima.
Google AdWords Vam upravo omogućava da se takmičite na istom nivou, bez obzira koliko ste dugo u poslu. Vaša poruka može biti viđena od strane korisnika tačno onda kada oni tragaju za određenim proizvodom, uslugom ili ponudom.
2. Google Adwords Vam omogućava da pouzdano doprete do lokalnih kupaca
AdWords Vam nudi mogućnost da ciljate svoje kupce prema lokaciji. Ako je Vaše poslovanje lokalnog tipa (kao na primer restoran u komšiluku), regionalnog tipa (na primer banka) ili je u pitanju online poslovanje koje vrši dostavu samo u određene zemlje, možete ciljati svoje korisnike prema geografskoj lokaciji. Na ovaj način nećete trošiti novac za oglase koji se prikazuju korisnicima koji nisu u Vašoj oblasti.
AdWords Vam daje opciju da ciljate zemlje, delove zemlje ili da čak izvršite radius ciljanje što znači da će se oglasi prikazivati samo onim ljudima koji su u okviru određene udaljenosti od Vaše kompanije. Takođe možete isključiti određene lokacije ukoliko želite. Isključivanje lokacija će Vam doneti veći povrat investicije jer na taj način smanjujete troškove i preciznije ciljate svoje kupce.
Takođe možete ciljati svoje kupce na osnovu demografskih kriterijuma, kao što je na primer nivo prihoda. Tako da, ukoliko na primer prodajete luksuzne proizvode, ciljate samo 10% ljudi koji najviše zarađuju.
3. Google Adwords Vam omogućava da prikažete svoju lokaciju korisnicima
Koristeći Google Places u kombinaciji sa AdWords, možete prikazati svoju kompaniju na mapi uz svoje oglase. Ukoliko kupcu olakšate da Vas pronađe, veća je verovatnoća da će posetiti Vašu kompaniju.
4. Google Adwords Vam omogućava da prikažete svoje kontakt informacije
Verovatno ste videli dodatke oglasima mnogo puta, ali možda niste znali kako oni funkcionišu.
Ovi dodaci Vam daju šansu da poboljšate svoje Google oglase sa brojevima telefona, adresama, linkovima stranica, recenzijama i tako dalje. Oni su plave boje i prikazuju se odmah ispod opisa oglasa. Ako na primer imate restoran, možete prikazati svoju adresu i linkove ka određenim stranama menija, ponudama i drugim delovima Vašeg sajta.
Kako biste uključili Vaše kontakt informacija u svoje oglase, postavite ove dodatke i olakšajte potencijalnim kupcima da se povežu sa Vama.
Dodaci na oglasima se ne naplaćuju, ali Vam se naplaćuje klik na njih kao i klik na sam oglas. Na primer, ukoliko neko klikne na Vaš broj telefona kako bi Vas direktno pozvao, biće Vam naplaćena ova konverzija.
5. Google Adwords Vam omogućava da unapredite svoje oglase kroz ključne reči
Ključne reči, ključne reči, ključne reči. Ovo je nešto po čemu je Google AdWords poznat.
Što bolje definišete ključne reči i fraze, Google će bolje rangirati Vaš oglas. Takođe ćete dopreti do mnogo više korisnika koji žele ono što vi imate.
Razmišljajte kao Vaš kupac i birajte reči koje oni pretražuju. Možete postaviti različite ključne reči za svaki oglas u okviru kampanje. Takođe, možete promeniti ključne reči u bilo kom trenutku kako biste efikasnije dopreli do korisnika.
6. Google Adwords Vam omogućava da pratite svoje korisnike kroz ponovno ciljanje (retargeting)
Ovo ste već videli, siguran sam. Posetite neki sajt, zadržite se na kratko i onda ga napustite. I dalje viđate oglase kompanije ili čak i proizvode koje ste gledali? To se zove ponovno ciljanje.
Uz pomoć Google Adwords, ukoliko zainteresovan kupac poseti Vaš web sajt, dobije cookie iz Vašeg koda koji je u pozadini sajta. Nakon što napusti sajt, možete usmeriti svoje oglase da ga prate kroz na primer Google pretragu. Za to ćete dodatno platiti, ali zaista povećava prodaju.
Recimo da na primer imate prodavnicu za opremu za bebe. Zainteresovan roditelj klikće na Vaš oglas i posećuje Vašu web stranicu za krevetac. Dok to radi, njegov pretraživač kupi Vaš Google AdWords cookie. Zatim on odlazi da obavi još neku kupovinu. Međutim, kada poseti na primer popularni blog o roditeljstvu, ponovo će videti oglas za Vaš krevetac.
7. Google Adwords Vam omogućava da doprete do svojih mobilnih korisnika gde god da se nalaze
Vaš kupac može biti upravo ispred Vaših vrata dok pretražuje Vaše proizvode ili usluge. Preko mobilnih telefona, Google AdWords Vam omogućava da ciljate svoje korisnike kroz tekstualne ili slikovne oglase.
Na primer, mobilni oglasi su savršeni za lokalne kafiće. Vaš klijent možda upravo traži mesto da popije kafu dok šeta kroz Vaš kraj. On traži obližnji kafić i Vaš oglas optimizovan za mobilne telefone se pojavljuje prvi, a vi dobijate novog klijenta.
Ukoliko u podešavanjima na Vašoj kampanji obeležite sve uređaje, Vaši oglasi će se prikazivati na svim uređajima. Ukoliko želite više da se usmerite na korisnike mobilnih, imate i ovu opciju.
8. Google Adwords Vam omogućava da izaberete i optimizujete mesto na kom će se Vaš oglas prikazivati
Google ima hiljade i hiljade partnera. Možda ste već čitali neki blog iz određene oblasti kada su Vam se prikazali oglasi specifični za tu oblast. Taj blog je verovatno deo Google Display mreže.
Šta ovo znači za Vas? To Vam omogućava da se lakše reklamirate na popularnim sajtovima koje korisnici posećuju. Možete i pratiti svoje rezultate i isključiti sajtove koji ne daju rezultate kao što biste želeli.
9. Google Adwords Vam omogućava da merite rezultate
Google AdWords Vam daje dosta prilagodljivih opcija za merenje i praćenje svih Vaših kampanja.
Na primer, možete pratiti ispunjenje svojih ciljeva koji se odnose na:
- Povrat investicije;
- Broj posetilaca na Vašem sajtu;
- Svest o brendu;
- Prodaju.
Takođe možete meriti rezultate svakog oglasa u okviru grupe. Na primer:
- Koje ključne reči su najbolje;
- Koji naslovi su doveli najviše posetilaca u odnosu na ukupan broj posetilaca;
- Vreme u koje Vaši oglasi daju najbolje rezultate.
10. Google Adwords Vam omogućava da kontrolišete svoj budžet
Koristeći Google AdWords, možete definisati svoj budžet za svaki oglas koji postavljate i taj budžet možete promeniti kada god želite.
Ukoliko neki oglas daje dobre rezultate, možete povećati svoj budžet. S druge strane, ukoliko ne daje dobre rezultate, možete smanjiti budžet ili zaustaviti oglas i izmeniti nešto.
Kada odredite koliko novca želite da potrošite po danu, postavite oglas i merite rezultate koje daje. Prilagođavajte budžet u zavisnosti od povrata investicije i ispunjenosti ciljeva za Vašu kampanju.
11. Google Adwords Vam omogućava da vodite više kampanja za potrebe reklamiranja
Sjajna stvar u vezi sa Google oglasima je što možete voditi veliki broj različitih kampanja za različite ciljeve reklamiranja.
Recimo da se bavite organizacijom događaja. Želeli biste da usmerite svoje oglase za…
- Planiranje venčanja
- Korporativne događaje
- Organizaciju dobrotvornih večeri.
Možete postaviti tri različite marketing kampanje – po jednu za svaku od navedenih oblasti. Zatim možete postaviti više grupa oglasa za svaku kampanju. Kroz grupe oglasa možete ciljati različite ključne reči.
Na primer u kampanji Planiranje venčanja, postavite tri grupe oglasa:
- Venčanice – i povezane ključne reči;
- Destinacije za medeni mesec – i povezane ključne reči;
- Mesta za venčanje – i povezane ključne reči.
Sada možete postaviti na primer po dva oglasa za svaku grupu kako biste ih testirali i videli koji daje najbolje rezultate.
12. Google Adwords Vam omogućava da kontinuirano unapređujete svoje rezultate
Za razliku od offline reklamiranja, veoma je jednostavno da pratite povrat investicije za Google AdWords, što Vas dovodi do boljih rezultata i povećanja profita.
Zaključak
Google Adwords je najbolji način da doprete do potencijalnih kupaca, povećate broj posetilaca i na kraju povećate prodaju. Međutim, nema poente da započnete marketing strategiju ukoliko ne znate šta radite, pa je stoga obuka ključna.
Mi Vam možemo ponuditi usluge Google oglašavanja i pomoći da ostvarite bolju poziciju na google i povećate profit. Zatražite besplatnu analizu i ponudu.