Za mnoge kompanije, snažan logo je upravo ono što korisnici povezuju sa određenim brendom. Uspešan logo dizajn predstavlja prepoznatljiv simbol Vašeg brenda i pomaže korisnicima da prepoznaju Vaše proizvode i usluge. Kada je reč o brendiranju, pravi logo dizajn je najbitnija komponenta.
Na primer, kompanije kao što su Nike, Starbucks ili Apple imaju logo-e za koje mnogi kažu da su najbolji od najboljih jer su se pokazali kao veoma uspešni. Ovi logo-i se ističu i bez okolnog teksta ili detalja koji ih okružuju i privlače pažnju korisnika koji odmah prepoznaju da proizvodi pripadaju upravo ovim kompanijama.
Logo je ključni deo snažne strategije brendiranja. Međutim, kreiranje logo-a koji predstavlja Vaš brend i koji je vizuelno privlačan, zahteva taktički pristup. Potrebno je dizajnirati logo koji će s jedne strane u potpunosti predstaviti Vaš brend i naglasiti kompanijske vrednosti i koji s druge strane neće biti preobiman i time negativno uticati na vizuelni prikaz.
Bilo da Vam je potreban redizajn postojećeg logo-a ili želite potpuno novi logo, veoma je važno da tokom kreiranja dizajna imate na umu nekoliko smernica.
1. Fokus na jednostavnosti
Od suštinskog značaja je da Vaš logo bude jednostavan. Previše detalja na koje je potrebno fokusirati se otežava i potencijalnim i postojećim korisnicima da ga prepoznaju. Previše neukusnih elemenata mogu dovesti do toga da logo bude zbunjujući da ne ispuni svoju glavnu svrhu – da služi kao prikaz Vašeg brenda.
Bilo da kreirate novi logo za novoosnovanu kompaniju ili da redizajnirate logo koji nije u skladu sa vremenom, bitno je da imate na umu da je njegova glavna uloga da simbolizuje Vaš brend. Logo bi trebalo da bude vizuelno privlačan, a najbolje bi bilo da pri kreiranju koristite čist dizajn. Dobro pravilo je da se uverite da Vaš logo izgleda kako bi trebalo u duo tonu, odnosno u crnoj boji na beloj pozadini.
Pored velike prepoznatljivosti i dizajna koji je lep na pogled, ključna stvar je da Vaš logo bude jednostavan zbog njegove upotrebe na drugim materijalima, što nas vodi na sledeći pasus.
2. Razmislite o tome gde ćete koristiti logo
Kada kreirate novi logo ili redizajnirate postojeći logo, trebalo bi da mislite i o tome gde ćete koristiti logo i kako će on izgledati na različitim materijalima. Od vizit kartica, preko postera, do web sajta, veoma je važno unapred znati kako će logo izgledati online i offline.
Ukoliko ne razmotrite različite opcije upotrebe svog logo-a, možete imati brojne poteškoće u budućnosti. Ako postoji mogućnost da će nekada biti potrebno postaviti logo na dostavna vozila, velike bilborde ili male vizit karte, važno je osigurati da logo izgleda dobro bilo da je u pitanju mala ili velika površina.
3. Ažurirajte dizajn tokom vremena
Nažalost, čak i najbolji logo-i ne traju zauvek. Kako biste bili u skladu sa vremenom, važno je da s vremena na vreme izvršite male izmene kako bi Vaš logo i dalje bio aktuelan. Ipak, ukoliko je Vaš logo bio uspešan u prošlosti, nije najbolje rešenje da napravite drastične izmene u dizajnu. Ponekad samo male promene u fontu ili korišćenje jednostavnije ikonice može doprineti da Vaš logo ostane u koraku s vremenom. Ukoliko sarađujete sa pravim timom dizajnera, uspećete da pronađete balans između postojećeg dizajna i ažuriranog, modernog i novog izgleda.
4. Mislite o vanvremenskom dizajnu
Kao što je već pomenuto, posle određenog vremena, Vaš logo može postati staromodan i spreman za redizajn. Opšta smernica za redizajniranje logo-a je da izbegnete sve što je u trendu jer to neće trajati dugo. Često kompanije biraju dizajn koji je trenutno u trendu, što može biti skupa greška. Ukoliko izaberete dizajn koji je trenutno popularan i nije dugovečan, mala je verovatnoća da ostane aktuelan, možda se neće uklapati sa Vašim vrednostima i postoji velika šansa da mnogi drugi brendovi imaju sličan dizajn.
Čak i ukoliko nije u pitanju redizajn, već kreiranje logo-a za novu kompaniju, najbolje je držati se vanvremenskog i jednostavnog dizajna. Ovo ne znači da Vaš logo ne treba da bude moderan i da ima novi izgled, ali ne biste trebali da uključite elemente koji su u trendu samo ove godine.
5. Pravi proces dizajniranja logo-a
Konačno, kada započinjete proces dizajniranja logo-a, ključno je da preduzmete određene korake kako biste osigurali da stvarate logo koji ima potencijal da dovede do prepoznatljivosti Vašeg brenda.
Proces dizajniranja logo-a započinjemo zajedničkim sastankom kako bismo bolje razumeli ciljeve Vašeg procesa brendiranja. Zatim Vam pokazujemo brojne logo-e koje smo radili za naše klijente. Cilj ovog koraka je da izazovemo Vaše reakcije i da vidimo šta Vas najviše zanima i privlači. Tada osmišljavamo nekoliko dizajnova na osnovu dosadašnjih zaključaka. Prolazimo kroz više revizija i tražimo različita mišljenja. Najpre posmatramo logo u crno-beloj boji, a kada je izabran konačan dizajn, uvodimo boju. Tokom celog procesa sarađujemo sa Vama, kako bismo na najbolji mogući način zadovoljili Vaše zahteve i potrebe.