5 razloga zbog kojih posetioci napuštaju Vaš web sajt

Imate manje od 15 sekundi da privučete pažnju ljudi koji posete Vaš web sajt pre nego što polovina od njih ode. Šta možete učiniti da se oni što duže zadrže? Kako biste sprečili posetioce da napuste sajt previše brzo, pokušajte da izbegnete sledećih pet grešaka.

1. Loša navigacija

Korisnici ne žele da koriste lošu navigaciju na Vašem sajtu. Ovo je Vaša prilika da kažete korisnicima kako da se kreću kroz Vaš web sajt i trebalo bi to da iskoristite. Nejasna navigacija ili navigacija sa nekonvencionalnim rasporedom će zbuniti i iznervirati Vaše posetioce.

Kada kreirate navigaciju za sajt, trebalo bi da razmišljate na način na koji razmišlja sam korisnik. Trebalo bi da se zapitate kako bi za njega bilo prirodno da se kreće kroz Vaš sajt. Web sajt bi trebao da bude organizovan na logičan način koji uzima u obzir potrebe i očekivanja korisnika.

2. Automatsko pokretanje videa ili zvuka

Automatsko pokretanje videa ili zvuka dok se Vaš sajt učitava će veoma brzo navesti posetioca da napusti web sajt. Razmislite o drugim načinima na koje biste mogli da prikažete istu informaciju – da li to zaista mora biti video ili bi kratak paragraf bio jednako efikasan? Ukoliko je ipak video najbolji način da prenesete svoju poruku, pružite svojim korisnicima opciju da ga sami pokrenu. Dopustite svojim korisnicima da sami odluče kako će koristiti Vaš sadržaj.

3. Nedostatak kvalitetnog sadržaja

Kvalitetan sadržaj je prvi i najvažniji razlog zbog koga ljudi posećuju određeni sajt i zadržavaju se na njemu. Njima svakako ne bi trebalo da bude dosadno na Vašem sajtu, ali ne biste trebali ni da ih bombardujete nevažnim informacijama. Želite da im obezbedite informacije koje su im potrebne. Obezbedite svojim posetiocima kvalitetan, aktuelan, relevantan i interesantan sadržaj i ubrzo ćete primetiti rezultate.

4. Nepodsticajan poziv na akciju

Kako očekujete da ostvarite prodaju ukoliko ne podstaknete svoje posetioce na neki način? Ukoliko oni nisu sigurni šta treba da rade na Vašem sajtu, verovatno će ga napustiti i otići na drugo mesto. Trebalo bi da pozovete svoje posetioce na akciju bilo gde na sajtu – na kraju teksta na blogu, na kontakt stranici, stranici sa proizvodima i tako dalje. Ukoliko želite da Vaši posetioci urade nešto, prvi korak je da im to kažete.

5. Zastareo dizajn

94% prvih utisaka korisnika je vezano za dizajn. Ukoliko niste redizajnirali svoj web sajt od 1998, vreme je za promenu. Ne želite da korisnici pomisle kako je Vaša kompanija takođe još uvek u 1998. godini. Web dizajn je prošao dug put razvoja od tada i trebalo bi da iskoristite prednosti novih tehnologija. Želite da posetioci vide Vašu kompaniju kao renomiranu i modernu, a to ćete postići upravo aktuelnim dizajnom web sajta. Na taj način će onih 94% prvih utisaka biti pozitivni.

Menu